Світлини

Фото з важливих культурних подій

Далі>>

Аналітика

Про все важливе на культурному ринку України та за її межами

Далі >>

Авторизація

     
 
 
     
     
 
 
     
     
 
 
     
 
 
Якщо у Вас є новини про події культурного життя України і Ви прагнете оперативно поділитися ними зі світом, надсилайте їх на електронну адресу info@i-pro.kiev.ua, або телефонуйте на номер гарячої лінії (098)970-75-01
Українські продюсери звернулися до Яценюка щодо проблемних питань у галузі інтелектуальної власності
Название (сокращённое отображение): 
Асоціація продюсерів України закликає Кабмін до реформи авторського права і провести прозоре призначення керівництва Державної служби інтелектуальної власності

Асоціація продюсерів України звернулася до прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка. Зокрема, у звернення окреслені нагальні питання в сфері захисту інтелектуальної власності України.  Асоціація просить перезавантаження керівного складу Державної служби інтелектуальної власності України. До вказаного процесу просять залучити активну професійну громадськість, профільні організації та провести відповідні прозорі конкурси із заслуховуванням програм діяльності кандидатів та їх концепцій щодо змін в сфері охорони інтелектуальної власності на найближчі роки, відповідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 р. № 777.

Подаємо текст звернення АПУ провністю:

Прем’єр-міністру України
Яценюку А.П. 

ЗВЕРНЕННЯ

Щодо проблемних питань в сфері захисту 
інтелектуальної власності України


Шановний Арсенію Петровичу,

Асоціація продюсерів України звертається до Вас із стурбованістю і сподіванням на підтримку кардинальних змін в сфері охорони інтелектуальної власності України.

Причиною такої стурбованості є неналежне виконання вимог Угоди про партнерство та співробітництво між Європейським Співтовариством та їх державами-членами і Україною щодо приведення законодавства України у сфері інтелектуальної власності до законодавства ЄС, постійне «піратство» прав інтелектуальної власності в різних сферах суспільного життя, а також лобіювання протягом останніх років певними колами неправомірного та без дозвільного використання об’єктів авторського права і суміжних прав.

На жаль, всі намагання профільних громадських організацій, продюсерів, представників творчої сфери і мистецтва, а також їх звернення до державного регулятора – Державної служби інтелектуальної власності України, до цих пір не призвели до позитивних змін в даній галузі. Як наслідок – постійні порушення конституційних прав громадян на захист інтелектуальної власності, визнання України країною з найвищим рівнем «інтелектуального піратства» та включенням до спеціального «Списку 301» з можливим подальшим відновленням торговельних санкцій і втратою міжнародного іміджу.

Сьогодні в зазначеній сфері отримали поширення негативні явища, які впливають на імідж країни та завдають збитків як українським, так і іноземним правовласникам, зокрема:

1. Невпорядкована, безконтрольна та не прозора діяльність організацій колективного управління в сфері використання майнових прав власників музичних, аудіовізуальних та кінематографічних творів. На жаль, Державна служба інтелектуальної власності України не змогла забезпечити суттєвих змін щодо регулювання діяльності вказаних організацій та їхньої відкритості для громадськості, процедур формування зборів та їх виплат безпосереднім творцям інтелектуальної власності. Будь-які ініціативи громадських організацій в цій сфері не сприймаються й досі, не забезпечується громадський аудит та доступ до відповідної інформації. Не ініціюються протягом багатьох років суттєві зміни до чинного законодавства в сфері авторських і суміжних прав, в тому числі щодо діяльності організацій колективного управління.

Крім того, деякі положення чинного Закону України «Про авторське право та суміжні права» мають «вікна», якими недобросовісні користувачі намагаються скористатись і отримуючи надприбутки за рахунок використання чужої інтелектуальної власності, фактично сприяють розвитку «інтелектуального піратства» в нашій країні, зокрема, в сфері Інтернету.

2. Більшість суб’єктів господарювання, серед яких левову частку займають телерадіоорганізації та оператори кабельного телебачення (провайдери програмної послуги) України, не дивлячись на міжнародні зобов’язання та ратифікацію відповідних конвенцій, більше 10 років порушують законодавство у сфері авторського права та здійснюють публічне сповіщення і ретрансляцію музичних, аудіовізуальних та інших творів, не отримуючи відповідних дозволів від українських та закордонних авторів і правовласників або не виплачують винагороду за таке використання. Вказана діяльність призвела до значних комерційних збитків останніх. Лише за попередніми розрахунками збитки українських та закордонних правовласників та авторів, починаючи з 2003 року (коли в Україні почало діяти спеціальне законодавство в сфері авторського права), склали близько 20 млн. доларів США на рік. Із вказаних коштів не були сплачені і податки до Державного бюджету України.

3. Спостерігається підрив авторитету та прозорості українського аудіовізуального ринку від діяльності дистриб’юторів телеканалів та самих телеканалів, які отримують значні суми винагороди від провайдерів програмної послуги за кабельну ретрансляцію програм передач і не відраховують кошти за використання таким способом аудіовізуальних, музичних творів, фонограм та виконань, що є складовими таких програм передач, але не належать на праві власності телеканалам і є окремим об’єктом авторського права і суміжних прав.

4. Відсутність чіткого визначення обов’язків відповідних суб’єктів комерційної діяльності – користувачів (телерадіоорганізацій, кабельних операторів, Інтернет-провайдерів та ін.) в питаннях виплати авторської винагороди за використання аудіовізуальних та кінематографічних творів в Україні. На жаль, існуючі законопроекти, які вносились протягом останніх років до Верховної Ради України, а саме: «Про аудіовізуальні послуги», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення безперешкодного перегляду громадянами програм універсальної програмної послуги» не передбачали виправлення ситуації, а навпаки, закладали основи звільнення від виплат авторської винагороди всіх учасників аудіовізуального ринку.

Враховуючи зазначене, на нашу думку нагальним та актуальним на сьогоднішній час є необхідність привернути Вашу увагу до вирішення окреслених вище питань, а також принципово та кардинально сприяти повній зміні державної політики і принципів роботи в цій сфері таких державних інститутів в Україні, як: Державної служби інтелектуальної власності України, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Міністерства освіти і науки України та ін.

Особливої уваги щодо окреслених питань заслуговує діяльність Державної служби інтелектуальної власності України, яка зобов’язана в найкоротші терміни виправити минулі недоліки в роботі, по-новому розробити та реалізувати заходи із забезпечення приведення українського законодавства в сфері авторського права до міжнародних норм і стандартів.

Вважаємо, що в таких умовах негайним та необхідним є повне перезавантаження керівного складу Державної служби інтелектуальної власності України та залучення до її роботи спеціалістів, що мають високий ступінь довіри громадськості, професійні навики та нове бачення розвитку системи інтелектуальної власності на шляху її інтеграції до стандартів європейського співтовариства. До вказаного процесу просимо залучити активну професійну громадськість, профільні організації та провести відповідні прозорі конкурси із заслуховуванням програм діяльності кандидатів та їх концепцій щодо змін в сфері охорони інтелектуальної власності на найближчі роки, відповідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 р. № 777.

Просимо Вас врахувати нашу думку під час розгляду питань щодо подальшої роботи керівництва Державної служби інтелектуальної власності України та забезпечення прогресивного розвитку вказаної вище галузі.

 

Дата і час

19 листопада 2018 року

Календар подій

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9