Світлини

Фото з важливих культурних подій

Далі>>

Аналітика

Про все важливе на культурному ринку України та за її межами

Далі >>

Авторизація

     
 
 
     
     
 
 
     
     
 
 
     
 
 
Якщо у Вас є новини про події культурного життя України і Ви прагнете оперативно поділитися ними зі світом, надсилайте їх на електронну адресу info@i-pro.kiev.ua, або телефонуйте на номер гарячої лінії (098)970-75-01
Павло Гудімов: «Такого, як тут, ви по телевізору не побачите і не почуєте»
Название (сокращённое отображение): 
Про майстер-класи у мистецьких галереях розповів Павло Гудімов

Сьогодні важко уявити будь-який мистецький проект без майстер-класу. Однак що ж криється під цим поняттям? Чи справді ця форма здатна навчити тебе дивитися на мистецтво професійним оком або й власноруч долучитися до розвитку сучасного мистецтва? Як потрапити на майстер-клас і хто є їхніми відвідувачами? На ці та інші запитання Інформаційній агенції культурних індустрій відповів Павло Гудімов – засновник і куратор культурного холдингу //гудімов арт проект.  Структура  об’єднує різні види діяльності, але функціонує як єдиний живий організм. Це лабораторія, де люблять експериментувати й пишаються результатами своїх дослідів. Одними з яких є майстер-класи.

- Відомо, що крім організації виставок та музейних проектів, Я Галерея займається проведенням майстер-класів. Яка їхня основна тематика та напрямки?

- Крім того, що взагалі існує поняття «майстер-клас» на теренах Я Галереї, ще й існують мої персональні майстер-класи та лекції. Якщо вже розповідати про перший напрямок, то він за останні 2 роки дуже змінився. Спочатку ми вирішили в Києві впровадити не новий для світу, але новий для України ось такий формат: ми організовуємо якусь подію, наприклад, виставку, і художник, автор цієї виставки або її куратор на наступний день читає свій майстер-клас, або лекцію на цю тему. І, практично, такого формату ми дотримувались два з половиною роки. Але з часом він себе вичерпав. Тому ми вирішили трішки його змінити і зараз працюємо спільно з багатьма організаціями, які займаються проведенням майстер-класів та лекцій, що стосуються сучасного мистецтва.

- А другий напрямок?

- Це мої персональні майстер-класи. Цього року, навесні, я читав лекцію під назвою «Дизайн проти мистецтва», де досліджував межі між цими двома аспектами. Також читав для «Школи Архідеї», яка проводить майстер-класи в будівельній академії. Це була лекція для професійної аудиторії, тобто архітекторів та дизайнерів. Називалась вона «Дизайн життя». Це певний напрямок, де я аналізую зв’язок дизайну та мистецтва, такий стиль, як «аскет-дизайн», філософські аспекти, такі як друге життя предметів у дизайні і т.д.

Минулого року  у Галереї «Ленін», що в Запоріжжі, була прочитана, напевно, одна з найсильніших соціально-культурних лекцій «Сучасне мистецтво в Україні». Я намагався розібратися, наскільки природне або неприродне сучасне мистецтво в нашій країні. Розумію, що важко вписати Україну в історію всесвітнього дизайну, але іноді я намагаюсь це робити. Зараз готую лекцію під назвою «Інтер’єр як мистецтво». В основному  я буду проводити лекції, які стосуватимуться саме історії дизайну. Але це буде моя індивідуальна версія, тобто я збираю інформацію, аналізую і роблю з неї певні висновки. Я чітко розумію, що мені вдалося підготувати та прочитати вже багато лекцій. Це схоже на те, як студенти готують реферати: мені потрібно ці праці «дожити», проаналізувати практичну сторону, і тільки після цього я вже починаю відчувати свої можливості та відповідальність надавати якусь інформацію людям.

- У чому сутність вашої співпраці з начальними центрами (зокрема «Кругозором») та організаціями, які позиціонують себе на ринку як центри, спрямовані на пошук нових методик навчання?

- Ми підтримуємо лекції Кругозору, які стосуються освіти і майстер-класи про освіту за кордоном. Також  співпрацюємо з різними ініціативними групами, що пов’язані з такими видами мистецтва, як анімація. Цього місяця було вичитано аж три лекції литовських та російських аніматорів, які викликали ажіотаж та зібрали велику кількість слухачів, що особисто мені дуже сподобалось.  Це відбувалося так само за підтримки Я Галереї. Загалом анімація недооцінена на теренах нашої країни. Олександр Ляпін і Олександр Кадніков ініціювали такий майстер-клас, як «Семінар школи фотографії». Заняття триває 8 годин поспіль. Записуються не більше двадцяти людей, щоб мати можливість індивідуально попрацювати з кожним. Майстер-клас поділений на теоретичну, практичну частину та аналіз, як підсумок зробленого. Першу спробу провести такий семінар ми зробили 1,5 місяці тому. Після його проведення нас просто завалили листами з запитаннями щодо продовження таких майстер-класів, адже не всі бажаючі змогли їх відвідати  через обмежену кількість учасників. Тим паче, такі «мастодонти», як Олександр Ляпін та Олександр Кадніков можуть не тільки гарно розказати та показати, але і «запалити» людей на фотографію. Світлин багато, але кількість не означає якість.

В цілому мені сподобався той результат і відгуки, які ми ретельно вивчали. Я дуже переживав за цей майстер-клас, тому що шкіл фотографії є багато, але такого проекту, як зробили ми, ще досі не було. Ми будемо робити повторний семінар в грудні цього року, але трішки змінений. Після першої лекції ми з колегами все проаналізували і зрозуміли, що дещо потрібно доповнити, а дещо - скоротити. Все-таки 8 годин – це радикально серйозно.

Також важливим продуктом є співавторство з Оленою Годенко-Наконечною. Це лекції, які викликали повний фурор в дніпропетровському арт центрі Я Галереї. Ми розповідали про історію сучасного мистецтва. На лекції були присутні 150 людей. Довелося навіть проводити повторну лекцію, тому що дуже багато людей хотіли записатися на неї. У Києві такого я очікувати просто не міг. Скажу відверто: і за себе, і за Олену я дуже радий, тому що такі лекції стали величезною подією для нас. Ми цінуємо чисельне відвідування Я Галереї в Дніпропетровську.

І якщо говорити про те, що відбувається навколо Я Галереї, повірте, це лише невеличка частина нашої діяльності: зустрічі, презентації книг, концерти та багато іншого.

Також ми співпрацюємо з А-Кіно. Це окрема величезний майданчик, де люди не просто приходять подивитися якесь там кіно, а почути аналіз цього фільму. І Андрій Алферов, куратор А-Кіно, у цій справі великий молодець. Він робить так, що люди по-іншому починають бачити фільм: дивитися кіно не споживацьким оком, а сприймають його як на мистецтво.

- Люди якої вікової категорії в основному відвідують ваші майстер-класи та лекції?

- У Дніпропетровську ми спостерігали більш молодіжну аудиторію. А в Києві, особливо коли йдеться про дизайн, вже аудиторія змішана. Наприклад, деякі лекції по дизайну, які я готував спеціально для Кругозору, відвідували люди середнього, більш старшого віку. Працюючи з ними, одразу розумієш, що вони цікавляться практичною роботою, тобто вони або щось ремонтують, або хочуть спробувати себе на ниві дизайну, або просто мають якісь питання щодо цієї галузі. Коли ж проводяться власне культурні майстер-класи, то аудиторія все-таки більш молодіжна. Я вважаю, що немає жодних перепон, щоб люди старшого віку також відвідували такі майстер-класи та лекції. Цей рух за останні 2-3 роки дуже піднявся, людям більш-менш стало цікаво. Тут дуже важливо не замикатися на Києві, а відвідувати й інші великі міста України.

- Чи був у вашій практиці такий майстер-клас, який ви запам’ятали найбільше і чому?

- Один з найкращих - це був майстер-клас Павла Макова, який він читав під час свого проекту «Алея: Історія однієї прогулянки». Це дуже класно, коли людина ділиться своїм світоглядом настільки відкрито, наскільки це має бути. Цей майстер-клас є практично окремим мистецьким твором, під час якого художник говорить.

Хочу ще виділити подію, яку Я Галерея проводила спільно з культурним проектом «Медіапрактика і Медіа-мистецтво». Лекції цього проекту були вельми цікавими. Але це не просто один майстер-клас – це цілий сезон лекцій.

- Чи маєте ви прибуток від проведення майстер-класів і взагалі, чи є ця справа вигідною у фінансовому плані? Адже, навіть враховуючи той факт, що гроші в мистецтві – це не головне, все таки без фінансової підтримки на сьогоднішній день ніяк.

- 99 % майстер-класів та лекцій безкоштовні. А для тих, які потребують певного професійного обладнання, потрібна лише якась символічна плата, щоб просто компенсувати ці затрати на обладнання. Ми проводимо майстер-класи та лекції взагалі не для прибутку. Але утримувати арт-центр матеріально – дуже затратно. У Дніпропетровську нам допомагає Дмитро Мартинов. Це мій друг – колекціонер. Він взяв на себе велику частину фінансування арт центру в Дніпропетровську. У Києві це все на моїх плечах.

- Як ви рекламуєте проведення майстер-класів? 

- Як не дивно, це дуже просто: Facebook, Vkontakte, анонси на gorod.dp.ua і, звичайно ж, веб-сайт Я Галереї. Такої реклами цілком вистачає.

- Чи допомагає сьогодні наша держава розвиватися молодим дизайнерам? 

- Я не спеціаліст у державному фінансуванні. Я все ж є представником приватної інституції, її простим засновником. Ми ніколи ніяк не співпрацювали з державою. У мене не було жодного замовлення чи запрошення державної організації читати якісь майстер-класи.

- Яку користь приносить Я Галерея загалом і для Вас зокрема?

- Коли ти думаєш, як існувати, як заробити грошей, ти придумуєш собі якісь певні схеми. Потім ти отримуєш гроші і думаєш, що далі з ними робити? Хтось купує собі квартири, хтось - машини. А мені було цікаво відкрити арт-центр, щоб показувати мистецтво, створити його поле для спілкування. Такого, як тут, ви по телевізору не побачите і не почуєте. Це моя основна справа вже практично 4 роки. І я від того отримую дві речі: максимальне задоволення і персональний розвиток та користь. Я Галерея загалом проводить близько 200 подій на рік.

І повірте, тут треба працювати.

Спілкувалася

Руслана Костур

 

Дата і час

16 грудня 2017 року

Календар подій

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9