Світлини

Фото з важливих культурних подій

Далі>>

Аналітика

Про все важливе на культурному ринку України та за її межами

Далі >>

Авторизація

     
 
 
     
     
 
 
     
     
 
 
     
 
 
Якщо у Вас є новини про події культурного життя України і Ви прагнете оперативно поділитися ними зі світом, надсилайте їх на електронну адресу info@i-pro.kiev.ua, або телефонуйте на номер гарячої лінії (098)970-75-01
Один в полі - воїн: музична антологія "Київський авангард 1960х: школа Бориса Лятошинського"
Название (сокращённое отображение): 
У Києві відбулася презентація видання "КИЇВСЬКИЙ АВАНҐАРД 1960х: школа Бориса Лятошинського"

Духом пошуку та відкриттів визначений шлях київських композиторів-авангардистів 60-х років ХХ століття, які створили справжню революцію в українському музичному мистецтві. Попри заборони й утиски з боку радянської влади, молоді таланти школи Бориса Лятошинського залишалися вірними поклику серця, власним поглядам на культурний розвиток й еволюцію національної музичної традиції. Вони стали безстрашними новаторами, які розхитували закоренілі уявлення про українську музику, формуючи нову епоху на хвилі творчого відродження.

Безперечно, унікальною подією став авторський проект-ініціатива піаніста Євгена Громова, який разом з ГО "АРТ ФОРУМ" і Дім МК за підтримки Міністерства культури України, видав антологію української класичної музики "КИЇВСЬКИЙ АВАНҐАРД 1960х: школа Бориса Лятошинського". Цей аудіовізуальний проект містить в собі твори таких українських композиторів-шістдесятників: Леоніда Грабовського, Валентина Сильвестрова, Віталія Годзяцького, Святослава Крутикова, Володимира Загорцева, Петра Соловкіна, Євгена Станковича.

Композитор-авангардист київської школи Леонід Грабовський  розповідає про ситуацію в тогочасному музичному просторі України: "Якщо занурюватись і згадувати ті часи, то ким ми тоді були? Ніким. Вигнанцями. Репресії, наклади, нісенітниці, плітки — все це не давало впевненості в собі й відчувалась повна ізоляція від українського соціуму загалом. Саме через це ми не сподівалися і не розраховували на резонанс нашого мистецтва. І з цього боку був надзвичайний контраст з навіть сусідньою Польщею, яка розвивалася абсолютно в інших умовах, де вся музика звучала. Були можливості вільно творити, здійснювати міжнародні конференції й приймати замовлення — про все це ми навіть мріяти не могли. Писали без всякої надії і планів наперед, не сподіваючись, що щось зміниться."

Леонід Олександрович називає подвиг Євгена Громова патріотично-культуртрегерським, адже він записав фактично все цінне, що створено вітчизняними композиторами за останні 70-80 років для фортепіано. "Громов присвятив себе такому репертуарові, який не грає ніхто або, в світовому масштабі — майже ніхто (і, напевно, жоден з 30 мільйонів китайських піаністів, з Лань Ланем включно). Це — музика другої половини 20 століття — України та інших країн", — підкреслює значення виконавської діяльності Євгена Громова шістдесятник.

"Сьогодні ми всі намагаємось йти в Європу, кудись інтегруватися, але завдяки київським авангардистам ще в ті часи це вже була Європа. Вона була тут, більше того, вона була десь попереду...", — розповідає Євген Громов про київських авангардистів.

Дмитро Фомін, спеціально для Інформагенції ПРО

 

Дата і час

21 квітня 2018 року

Календар подій

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9