Світлини

Фото з важливих культурних подій

Далі>>

Аналітика

Про все важливе на культурному ринку України та за її межами

Далі >>

Авторизація

     
 
 
     
     
 
 
     
     
 
 
     
 
 
Якщо у Вас є новини про події культурного життя України і Ви прагнете оперативно поділитися ними зі світом, надсилайте їх на електронну адресу info@i-pro.kiev.ua, або телефонуйте на номер гарячої лінії (098)970-75-01
Денис Матвієнко: "Театр 21 століття повинен бути сучасним"
Название (сокращённое отображение): 
Про нові модернові проекти Національної опери України імені Тараса Шевченка

Минуло три місяці, як Денис Матвієнко став художнім керівником балету Національної опери України. Вже у квітні в репертуарі головної сцени України - перші суттєві зміни: дві модернові вистави, на які безперечно вже давно чекає глядач. Про «кухню» балету та про навколо сценічні історії, читайте в нашому матеріалі.

«Бути керівником балету – це щось абсолютно нове і цікаве. Звичайно,  я й досі продовжую танцювати, але можна сказати, що це вже минуле. Те, що я роблю зараз – це теперішнє і моє майбутнє», - стверджує Денис Матвієнко. Провідний український танцюрист, всесвітньовідома зірка балету, усе життя будував власну кар’єру. Нині ж прийшов час працювати і для інших, зробити щось вагоме для рідного театру, бо саме на сцені НОУ розпочалась його балетна історія.  На думку Дениса, рівень і якість роботи артиста балету особливим чином пов’язані з рівнем професіональної майстерності художнього керівника. До того ж, рівень його професійного світогляду має велике значення й для репертуару театру.

Оновлена історія кохання

«За останній час за моєї ініціативи ми показали в Києві три сучасні прем’єрні балети за участі зірок світового рівня. Кожна з них мала шалений успіх. Цей досвід дає мені право стверджувати, що український глядач не просто чекає на зміни, вони йому дуже потрібні. Театр XXI століття має бути сучасним. Це не виключає класичних балетів так само як і класика не може виключати сучасний танець. Тож зараз ми працюємо над тим, щоб 20 та 21  квітня у НОУ відбулась невеличка революція. Це буде одразу дві одноактні вистави: Radio and Juliet Едварда Клюга та Push comes to shove Твайли Тарп», - розповідає Денис Матвієнко.

Українські глядачі нещодавно мали змогу оцінити виставу «Radio and Juliet» у виконанні Анастасії й Дениса Матвієнків та солістів Національного театру Словенії. Сучасна версія відомої історії кохання  Ромео та Джульєтти на музику рок-групи Radiohead, без перебільшення, вразила глядачів. Тож, поставити цей балет на сцені НОУ можна назвати цілком зваженим кроком. Що стосується Push comes to shove, то це для Києва стовідсоткова прем’єра.

Твайла Тарп відомий у всьому світі хореограф. Володар численних премій та автор нового танцювального стилю, основу якого складає поєднання елементів класичного балету, чечітки, джазу та бальних танців.

«Для Radio and Juliet ми вже відібрали артистів. Кастингом особисто керував Едвард Клюг. Окрім основного складу, створили ще два. У кожному є Ромео та Джульєтта та ще п’ять танцівників. Цікаво, що усі три Джульєтти лише перший рік виступають на сцені  НОУ, до того ж у кордебалеті.  А з вісімнадцяти хлопців  взагалі  половина з кордебалету. Для модерну не важливо який в тебе статус – головне талант і професійні навички. Тож і з цього боку виходить, що мати в репертуарі сучасні постановки вкрай важливо. Це шанс відкрити нових зірок. Не зрідка буває, що танцівник 20 років простоїть в кордебалеті, а коли в ньому розгледять потенціал – буде запізно», - говорить Денис Матвієнко. 

Дениса тішить й те, з яким натхненням танцівники трупи ставляться до репетицій, працюють понаднормово та вже за тиждень репетицій продемонстрували величезні досягнення.

Денис Матвієнко: «У Radio є одна досить складна сцена - бійка між двома родинами. Вона дуже нагадує бій з фільму «Матриця» і багатьох глядачів саме вона найбільше вражає своєю видовищністю.  Едвард Клюг був приголомшений тим, що наші артисти лише за тиждень репетицій змогли  виконати її краще за танцівників його трупи, які вже сім років щомісяця дають цю виставу на сцені Національного театру Словенії».

Така висока оцінка роботи українського балету є значним стимулом і для артистів, і для керівництва НОУ.

«Якщо є бажання можна й гори звернути. І не забувайте, що в Україні  професійна підготовка артистів дуже висока. На рівень вище за багато країн світу», - стверджує Денис.

Чудова професійна підготовка стала в нагоді й для того, щоб поставити  Push comes to shove.

Денис Матвієнко: «Для того, щоб мати право поставити Push comes to shove треба отримати схвалення наших танцюристів представниками Фонду Твайли Тарп. І ми його отримали. Ця вистава дуже цікава та досить складна. Я виконував в ній головну партію на сцені New National Theatre в Токіо і скажу вам, що технічно вона дуже складна. Бо це Твайла Тарп, а ця вистава була створена спеціально для Михайла Баришнікова».

З метою підготовки артистів балету до Києва вже скоро завітають два американські хореографи.

Що ж, доки ми в очікуванні власних нових проектів в Національній опері України, вже 26 березня поціновувачі високого мистецтва зможуть насолодитись одразу чотирма прем’єрами, виставами провідних хореографів світу: Джорджа Баланчина, Іржі Кіліана, Олексія Ратманського та Юрія Посохова у виконанні легандарної  Ніни Ананіашвілі та балетної трупа Тбіліського театру опери та балету ім. Захарія Паліашвілі.

Слідкувала Маргарита Крамінська

Світлини надані Прес-службою Дениса Матвієнка 

 

Дата і час

16 грудня 2017 року

Календар подій

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9