Світлини

Фото з важливих культурних подій

Далі>>

Аналітика

Про все важливе на культурному ринку України та за її межами

Далі >>

Авторизація

     
 
 
     
     
 
 
     
     
 
 
     
 
 
Якщо у Вас є новини про події культурного життя України і Ви прагнете оперативно поділитися ними зі світом, надсилайте їх на електронну адресу info@i-pro.kiev.ua, або телефонуйте на номер гарячої лінії (098)970-75-01
День смерті українського художника, основоположника нового українського монументального мистецтва Михайла Бойчука

Цього дня 1937 року, внаслідок сталінських репресій, трагічно загинув український художник, основоположник нового українського монументального мистецтва, послідовники якого в історії мистецтва відомі як «художники-бойчукісти»; професор Київського художнього інституту, член НТШ (1912) та УНТ (1917), представник Розстріляного відродження Михайло Львович Бойчук.

За сприяння художника Ю. Панькевича переїхав до Львова, де розпочав самостійну малярську роботу за підтримки Наукового товариства ім. Т. Шевченка і «Товариства для розвою руської штуки». З 1899 р. навчався у Віденській академії мистецтв, пізніше – в Харківській і Мюнхенській (1906–1907 рр.) академіях. З 1907 р. працював у Франції, пізніше – в Італії. У 1910 р. очолив групу молодих художників «Renovation Byzantine» («Візантійське відродження»); того ж року повернувся до Львова, де працював у Національному музеї як реставратор; у цей період виконав розписи Дяківської бурси у Львові, церкви монастиря отців василіян у с. Словіта. З 1917 р. – професор майстерні монументального живопису Української академії мистецтв у м. Києві. З 1924 р. – професор Київського художнього інституту. Керував виконанням розписів Луцьких казарм у Києві (1919 р.), Селянського санаторію ВУЦВК в Одесі (1928 р.), Червонозаводського театру в Харкові (1933–1935). У 1936 р. заарештований НКВС, звинувачений у «контрреволюційній діяльності» і засуджений до вищої міри покарання; 1937 р. розстріляний у Києві.

Михайло Бойчук – засновник української школи монументального живопису ХХ століття. У своїй творчості розвивав традиції візантійського та давньоукраїнського іконопису, мистецтва італійського Проторенесансу, української книжкової гравюри та народної картини. Він виробив концепцію монументального стилю, де органічно поєднувались фрескова орнаментальна площинність (властива візантійському мистецтву) і кольорова гармонія українського народного живопису. Виховав численних учнів та послідовників (Т. Бойчук, С. Налепінська-Бойчук, І. Падалка, О. Павленко, М. Рокицький, В. Седляр і т.д.).

 

Дата і час

23 липня 2018 року

Календар подій

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9